ΦΥΣΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΟΜΟΙ ΤΟΥ ΝΕΥΤΩΝΑ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΠΑΡΑΣΧΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΟΜΟΙ ΤΟΥ ΝΕΥΤΩΝΑ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΝΟΜΟΙ
ΤΟΥ ΝΕΥΤΩΝΑ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Ονοματεπώνυμο:………………………………………Τάξη:……….
Να
συμπληρωθούν οι παρακάτω προτάσεις έτσι ώστε να είναι επιστημονικά ορθές.
1. Ένα τέλεια λείο αντικείμενο σε μια επίσης ………… λεία οριζόντια
επιφά-
νεια θα μπορούσε
να κινείται επ΄……………… σε …………….. γραμμή.
Τον ισχυρισμό
αυτό ανέπτυξε ο ………………… .
2. Ένα σώμα συνεχίζει να παραμένει ακίνητο ή να κινείται ……………
και
ομαλά , εφ’ όσον δεν ασκείται σε αυτό ……………. ή η συνισταμένη
…………….. που
ασκείται πάνω του είναι …………….. . Η πρόταση αυτή
αποτελεί τον ……………
νόμο του Νεύτωνα.
3. Αδράνεια λέγεται η τάση των σωμάτων να ……………….. σε οποιαδήποτε
μεταβολή της ………………..
τους κατάστασης (ταχύτητας).
4. Ένα σώμα που θεωρείται υλικό σημείο, ισορροπεί όταν
είναι ………………
ή όταν κινείται με …………… ταχύτητα.
5. Συμβολικά η συνθήκη ισορροπίας υλικού σημείου γράφεται: ………………..
6. Όσο μεγαλύτερη είναι η δύναμη που ασκείται σε ένα σώμα
σταθερής μάζας
τόσο ……………. και τόσο
πιο ……………… μεταβάλλεται η ταχύτητα του.
7. Όσο ………………….. είναι η μάζα ενός σώματος, τόσο μικρότερη
θα είναι
η μεταβολή της ταχύτητας
που προκαλείται απ’ την ίδια δύναμη εφ’ όσον
αυτή ασκείται για
το ίδιο χρονικό διάστημα.
8. Η μάζα ενός σώματος είναι το …………… της αδράνειας του, δηλαδή της
…………………. που
παρουσιάζει το σώμα στη …………….. της κινητικής
του κατάστασης.
9. Η μάζα ενός σώματος παραμένει η ……… σε όποιο σημείο του
σύμπαντος
και να βρεθεί το σώμα. Το βάρος του όμως ……………… .
10.Η μάζα m
και
το βάρος w
ενός
σώματος συνδέονται με την σχέση: w=…….
11.Σε κάθε τόπο το πηλίκο του βάρους ενός σώματος προς την
μάζα του είναι
…………… και …………. για
όλα τα σώματα.
12.Όταν ένα σώμα ασκεί δύναμη σ’ ένα άλλο σώμα (δράση),
τότε και το δευ-
τερο σώμα ασκεί …………..
ίσου ………… και ………….. κατεύθυνσης στο
πρώτο (……………..).
13.Σε κάθε …………….. αντιστοιχεί πάντα μία …………… αντίδραση.
14.Οι δυνάμεις δράση
και αντίδραση δεν ασκούνται ποτέ στο ………… σώμα.
15.Οι δυνάμεις δράσης – αντίδρασης εμφανίζονται σε ………………σώματα.
Επομένως δεν
έχει νόημα να μιλάμε για τη ……………………. τους.
16.Οι δυνάμεις δράσης – αντίδρασης ………. αλληλοεξουδετερώνονται.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1. Ένα μηχανάκι έχει μάζα m= 80 Kg. Πόσο είναι το βάρος του σε ένα τόπο
όπου η επιτάχυνση
της βαρύτητας είναι g=10 m/s2.
2. Το σώμα Α σε ένα
τόπο έχει τριπλάσιο βάρος από το σώμα Β.
(α)
Αυτή η σχέση μεταξύ των βαρών Α και Β θα ισχύει σε κάθε τόπο;Γιατί;
(β) Ποια η σχέση των μαζών των δύο σωμάτων;
3. Κάποιος ισχυρίζεται ότι ένα σώμα με διπλάσια μάζα από
ένα άλλο
έχει και διπλάσια
αδράνεια από αυτό. Έχει δίκιο ή άδικο και γιατί;
4. Ένα μηχανάκι τράκαρε με ένα φορτηγό. Μεγαλύτερη δύναμη δέχτηκε
το μηχανάκι ή το φορτηγό; Να δικαιολογήσετε
την άποψη σας.
5. Να αναφέρεται τρεις σημαντικές διαφορές μεταξύ μάζας και
βάρους.
Αγαπητά παιδιά.
Αυτό είναι το δεύτερο φυλλάδιο με ασκήσεις που ανεβάζω και με
αυτό κλείνει η επανάληψη στις δυνάμεις. Πιστεύω να ασχοληθείτε με αυτό μέχρι
και την Μ. Εβδομάδα. Εάν υπάρξει παράταση του κλεισίματος το επόμενο μάθημα που
θα αναφέρεται στην πίεση θα ανέβει την επόμενη εβδομάδα μετά το Πάσχα.
Παράκληση οι απαντήσεις για όσους χρησιμοποιούν τα e-class και e-me να στέλνονται μέσα από τις αντίστοιχες εφαρμογές, ενώ όσοι
χρησιμοποιούν το blog του σχολείου οι απαντήσεις κανονικά στο email του σχολείου.
ΕΥΧΟΜΑΙ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
ΠΑΡΑΣΧΑΚΗΣ Ν.
ΠΕ04.01
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου